To koniec drukowanych katalogów Ikei

Szwedzka marka nie będzie już drukować swojego słynnego katalogu.

Po ponad 70 latach brawurowej kariery, katalog IKEA odchodzi na emeryturę. Szwedzka firma faktycznie ogłosiła, że ​​nie będzie już corocznie drukować swojego przeglądu, który od teraz jest obiektem kultowym dla wszystkich fanów marki. Powodem decyzji jest rosnąca liczba zakupów online, która doprowadziła do spadku liczby rozpowszechnianych kopii na korzyść serwisu, aplikacji czy mediów społecznościowych.

Od ponad 70 lat jest to jeden z naszych najbardziej kultowych produktów, inspirujący miliardy ludzi na całym świecie. Przeglądanie każdej strony naszego ukochanego katalogu było czymś naturalnym, odkąd konsumpcja mediów i gusta klientów zaczęły zmiany”- powiedział Konrad Grüss, dyrektor zarządzający marką IKEA.

Pierwszy katalog został wydrukowany w 1951 roku, zaraz po rozpoczęciu sprzedaży mebli przez firmę założoną przez Ingvara Kamprada. Jednak szczyt został osiągnięty w 2016 r., z 200 milionami egzemplarzy rozprowadzonych w sklepach na całym świecie. W 2020 roku poszło zaledwie 40 milionów. Ponadto w ostatnim roku sprzedaż internetowa wzrosła o 45%, osiągając 15%. całkowitego obrotu firmy.

Pierwszy egzemplarz kultowego katalogu. Fot. home-designing.com

Źródło: ikea.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *