Słynny writer, Futura 2000, złożył we wtorek pozew przeciwko marce The North Face o naruszenie praw autorskich.
Futura twierdzi, że The North Face bezprawnie użył logo, które było związane z jego projektem „atom”, jako symbolu linii FUTURELIGHT w 2019 r. „Jeśli samo logo nie wystarczyło, by przywrócić Futurę w umyśle konsumenta, pozwani nazywają swoją nową linię odzieży FUTURELIGHT” – czytamy w skardze. „Innymi słowy, podobieństwo projektów graficznych i nazw nie jest przypadkowe. Chociaż The North Face wcześniej produkowało odzież we współpracy z graficiarzem, pozwani nie próbowali uzyskać autoryzacji od Futury, ani nawet poinformować go przed szeroko zakrojonym wykorzystaniem jego logo naruszającego prawo w kampanii reklamowej o wartości 20 milionów dolarów”.
Dokumenty mówią również, że znak towarowy FUTURELIGHT „wyrządził szkodę i nadal będzie szkodził [Futurze], powodując, że opinia publiczna jest zdezorientowana lub błędnie przekonana, że towary [The North Face] zostały zaprojektowane przez artystę lub w inny sposób z nią powiązane.”
Prawnicy Futury 2000 wzywają do The North Face do natychmiastowego wycofania i usunięcia wszystkich produktów FUTURELIGHT.
„Wygląda na to, że The North Face bardzo zależy na byciu cool” – powiedział prawnik Futury, Jeff Gluck w oświadczeniu skierowanym do Highsnobiety. „To prawdopodobnie najbardziej niefajna rzecz, jaką kiedykolwiek zrobili. Daliśmy im wszelkie możliwości, aby spróbować rozwiązać te roszczenia, ale nie byli nimi zainteresowani”.
Źródło: hypebeast.com
Nałogowy pochłaniacz popkultury, po równo darzy miłością obskurne horrory, Star Wars i klasykę literatury.