Legenda graffiti pozywa markę The North Face za naruszenie praw autorskich

Słynny writer, Futura 2000, złożył we wtorek pozew przeciwko marce The North Face o naruszenie praw autorskich.

Futura twierdzi, że The North Face bezprawnie użył logo, które było związane z jego projektem „atom”, jako symbolu linii FUTURELIGHT w 2019 r. „Jeśli samo logo nie wystarczyło, by przywrócić Futurę w umyśle konsumenta, pozwani nazywają swoją nową linię odzieży FUTURELIGHT” – czytamy w skardze. „Innymi słowy, podobieństwo projektów graficznych i nazw nie jest przypadkowe. Chociaż The North Face wcześniej produkowało odzież we współpracy z graficiarzem, pozwani nie próbowali uzyskać autoryzacji od Futury, ani nawet poinformować go przed szeroko zakrojonym wykorzystaniem jego logo naruszającego prawo w kampanii reklamowej o wartości 20 milionów dolarów”.

Dokumenty mówią również, że znak towarowy FUTURELIGHT „wyrządził szkodę i nadal będzie szkodził [Futurze], powodując, że opinia publiczna jest zdezorientowana lub błędnie przekonana, że ​​towary [The North Face] zostały zaprojektowane przez artystę lub w inny sposób z nią powiązane.”

Prawnicy Futury 2000 wzywają do The North Face do natychmiastowego wycofania i usunięcia wszystkich produktów FUTURELIGHT.

Wygląda na to, że The North Face bardzo zależy na byciu cool” – powiedział prawnik Futury, Jeff Gluck w oświadczeniu skierowanym do Highsnobiety. „To prawdopodobnie najbardziej niefajna rzecz, jaką kiedykolwiek zrobili. Daliśmy im wszelkie możliwości, aby spróbować rozwiązać te roszczenia, ale nie byli nimi zainteresowani”.

Źródło: hypebeast.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *