Chiny chcą walczyć z „wizerunkiem maminsynków” i „zniewieściałych mężczyzn” w branży rozrywkowej

Chiny kontynuują ograniczanie dostępu obywateli do rozrywki, starając się zaszczepić “nową moralność społeczną”.

W czwartek krajowy regulator transmisji, National Radio and Television Administration, podzielił się ośmiopunktowym planem regulacyjnym reformy branży rozrywkowej, który został opublikowany w South China Morning Post. Kładzie on nacisk na zakazanie promowania „idoli-maminsynków”, „zniewieściałych mężczyzn” i wszystkiego, co „nadmiernie zabawne”, a także bojkotu pokazów talentów w rzeczywistości i obraźliwych wpływów w mediach społecznościowych.

Wyrażenie „sissy idols” odnosi się do popularnych boysbandów, takich jak TFBoys, Uniq, Super Junior-M i Exo-M, których estetyka koncentruje się na modzie i makijażu, co zdaniem Chin wzmacnia niemęskie zainteresowania mężczyzn. Program ten uderza także w gwiazdy, które pokazują swoje bogactwo w mediach społecznościowych.

Zakaz emiosji popularnych programów typu reality show, takich jak Idol Producer, Youth With You i Produce 101 China, mocno uderzy w branżę medialną, ponieważ klipy i posty z tych programów zwykle stają się bardzo popularne w Internecie. Ponadto regulator zakazuje bardzo wysokich płatności, zachęcając celebrytów do udziału w programach charytatywnych i stara się karać fałszywe umowy i uchylanie się od płacenia podatków.

Bloomberg donosi, że chiński prezydent Xi Jinping naciska na „narodowe odmłodzenie”, aby Partia Socjolna mogła lepiej trzymać się biznesu, edukacji, kultury i religii. W zeszłym miesiącu kraj wprowadził nową zasadę, która ogranicza gry online do trzech godzin tygodniowo.

Źródło: hollywoodreporter.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *