Amerykę podbija wegańska wersja szynki SPAM

Wegańska firma Better Foods — spółka zależna południowokoreańskiego detalisty i dystrybutora żywności Shinsegae Food — niedawno zadebiutowała na rynku amerykańskim ze swoją konserwą wegańską i innymi roślinnymi produktami mięsnymi, takimi jak wędliny, klopsiki i paszteciki.

Na początku tego miesiąca firma Better Foods zaprezentowała swoją nową gamę wegańskich produktów mięsnych Better Meat na targach Plant Based World (PBW) Expo w Nowym Jorku. Według marki, jej konserwowana mielonka na bazie soi przyciągnęła szczególną uwagę uczestników imprezy ze względu na porównywalny smak i konsystencję do tradycyjnej szynki w puszkach SPAM, a także możliwość przechowywania i transportu w temperaturze pokojowej.

Po raz pierwszy wynaleziony przez amerykańską firmę Hormel Foods Corporation w 1937 roku, SPAM wieprzowy został przywieziony do Azji przez żołnierzy Stanów Zjednoczonych podczas II Wojny Światowej i nadal stanowi niestety podstawę żywieniową w Ameryce Północnej i wielu krajach azjatyckich. W rzeczywistości Korea Południowa jest drugim co do wielkości konsumentem mielonki SPAM po Stanach Zjednoczonych.

Better Meat ma na celu odróżnienie się od innych wegańskich marek swoimi wegańskimi produktami w stylu SPAM, a na PBW Expo firma podkreśliła możliwość rozszerzenia menu przygotowywanych przy użyciu produktów Better Meat dań w restauracjach i domach, takich jak kanapki, makarony, potrawy smażone w głębokim tłuszczu i tacos. Zwrócili również uwagę odwiedzających, wyjaśniając społeczną wartość alternatyw roślinnych, promując korzyści dla dobra zwierząt, zdrowia i środowiska.

„Better Foods zapewniła sobie szeroką gamę wysokiej jakości produktów zastępujących mięso, takich jak szynka w puszkach, szynka w plastrach, klopsiki i paszteciki, które zostały opracowane z niezależną siłą technologiczną firmy na przestrzeni lat” – mówi Alex Song, dyrektor generalny marki. „Po naszym debiucie na PBW planujemy przyspieszyć nasz zasięg na globalnym rynku alternatywnej żywności, aby spełnić naszą wizję. Marzymy o tym, aby stworzyć lepszy świat z Better Foods” – czytamy w oficjalnym oświadczeniu firmy w jej mediach społecznościowych.

Produkty Better Meat po raz pierwszy zadebiutowały w 2021 r. w Korei Południowej, współpracując ze Starbucks Korea w zakresie kanapek na bazie roślin. Firma Better Foods z siedzibą w Stanach Zjednoczonych została utworzona, aby zwiększyć konkurencyjność Shinsegae na rynku alternatywnych produktów mięsnych oraz wspierać badania i rozwój oraz globalną ekspansję marki.

Źródło: vegnews.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.