Luca Guadagnino chwali użycie przez Stevena Spielberga „niemieckiego ekspresjonizmu” w „Parku Jurajskim”

Jeśli chodzi o wpływanie na innych twórców, Steven Spielberg nie ma sobie równych wśród współczesnych reżyserów.

Jego zdolność do płynnego poruszania się między hitami kinowymi a poważniejszymi historiami przyniosła mu fanów na całym świecie w ciągu swojej pięciodziesięcioletniej kariery. Przygotowując się do otrzymania honorowego Złotego Niedźwiedzia na festiwalu w Berlinie, niektóre z największych nazwisk świata filmów niezależnych złożyły mu hołd w projekcie od serwisu Screen Daily.

Nawet Luca Guadagnino, którego artystyczna wrażliwość i zainteresowanie zakazanymi pragnieniami wydaje się nie iść w parze z bardziej mainstreamowym światopoglądem Spielberga, ma ogromne uznanie dla reżysera. W wywiadzie Guadagnino zastanawiał się nad wpływem twórczości Spielberga na jego własną filmografię.

my new plaid pants: Gif-rassic Park

Wpłynął na mnie w taki sposób, że nie boję się pokazywać wyraźnych filmowych gestów” – powiedział Guadagnino. „Ten moment w 'Parku Jurajskim’, kiedy dzieci są ścigane przez welociraptory w kuchni. Znajdziecie tam samą ideę kina jako miejsca tajemnicy, snu i koszmaru, który wywodzi się prosto z niemieckiego ekspresjonizmu”.

O ile Guadagnino może być pierwszą osobą, która widzi niemiecki ekspresjonizm w kultowym filmie o dinozaurach, o tyle film z pewnością pełen jest onirycznej tajemnicy. Na niedawnym panelu ze swoim wieloletnim współpracownikiem Johnem Williamsem Spielberg mówił o tym, jak partytura Williamsa pomogła mu przedstawić dinozaury w sposób, w jaki dzieci je sobie wyobrażają.

Kiedy John po raz pierwszy zobaczył zdjęcie, rozmawiał ze mną o szlachetności tych zwierząt. Nigdy nie nazywał ich potworami, nigdy nie nazywał ich dinozaurami, nazywał je zwierzętami” – powiedział Spielberg. „John naprawdę chciał umieścić dinozaury tam, gdzie ich miejsce, z takim samym podziwem i szacunkiem, jaki mają małe dzieci, gdy przechodzą przez muzeum historii naturalnej i widzą relikwie tej epoki. Są pod wrażeniem kości, nawet nie widząc na nich ciała! Czuję się, jakby dziecko skomponowało ten film, sercem dziecka, ponieważ John wiedział, jak stworzyć poczucie cudowności dla tych wspaniałych zwierząt„.

Źródło: indiewire.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *