Francja chce wprowadzić obowiązek oznaczania przerobionych zdjęć celebrytów

Francuski minister finansów Bruno Le Maire ogłosił w piątek, że kraj może nałożyć na influencerów obowiązek oznaczania przefiltrowanych lub przetworzonych zdjęć.

Na konferencji Le Maire powiedział, że wpływowe osoby publikujące wyretuszowane zdjęcia i filmy na platformach takich jak Instagram i TikTok powinny zostać uregulowane w celu „ograniczenia destrukcyjnych psychologicznych skutków tych praktyk dla szacunku internautów”. Powiedział, że we Francji jest około 150 000 influencerów, co wspiera rząd, ale nie kosztem konsumentów.

Rząd francuski planuje powołać zespół nadzorczy w Dyrekcji Generalnej ds. Konsumentów, Konkurencji i Zapobiegania Oszustwom, aby skutecznie regulować influencerów, jeśli wniosek zostanie podpisany. Może to sprawić, że żaden influencer nie będzie mógł opublikować przerobionego lub przefiltrowanego obrazu bez wyjaśnienia, że ​​​​został poprawiony.

Wszelka promocja chirurgii plastycznej przez influencera w ramach płatnego partnerstwa będzie zabroniona” – powiedział Le Maire. „Chcę powiedzieć influencerom, którzy nie szanują prawa, od teraz będziemy stosować podejście zero tolerancji. Żadnego omijania ani łamania zasad”.

To nie pierwszy raz, kiedy francuski rząd sugeruje takie posunięcie. W 2017 roku kraj uchwalił ustawę, zgodnie z którą zdjęcia przedstawiające ciała przerobione w Photoshopie musiały być oznaczone. Każdy zmanipulowany obraz musiałby być przedstawiony wraz z napisem „photographie retouchée” (fotografia wyretuszowana). Wszelkie obrazy użyte do celów reklamowych podlegają prawu, zarówno w wersji drukowanej, jak i internetowej.

Źródło: wwd.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *