W Europie spada sprzedaż mięsa i zwierzęcego mleka, wersje wegańskie osiągającą rekordowe wyniki

Good Food Institute Europe (GFI Europe) podaje, że sprzedaż produktów pochodzenia roślinnego w 13 krajach europejskich wyniosła w 2022 r. 5,7 mld euro.

Liczba ta oznacza 22-procentowy wzrost od 2020 r., przy czym głównym źródłem są wegańskie alternatywy mięsne. Równocześnie, bezmleczny ser i wegańskie produkty z owoców morza odnotowały wzrost w przeprowadzonym badaniu. Dla porównania niektóre produkty pochodzenia zwierzęcego odnotowały drastyczny spadek sprzedaży.

Kraje poddane analizie sprzedaży to Austria, Belgia, Dania, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Polska, Portugalia, Rumunia, Hiszpania, Szwecja i Wielka Brytania.

Pomimo namacalnego, a w niektórych przypadkach gigantycznego wzrostu  popularności żywności pochodzenia roślinnego, GFI Europe dodaje, że nadal istnieje wiele miejsca do poprawy. „Liczby te pokazują, że apetyt Europy na produkty pochodzenia roślinnego wciąż rośnie – ale te funkcje działają nadal jako część rynku” – zapewnia w oświadczeniu Carlotte Lucas, starszy kierownik ds. Spółki korporacyjnego w GFI Europe.

Europejskie przedsiębiorstwa i rządy mają do odegrania kluczową rolę we wspieraniu produktów w dokonywaniu zrównoważonych kryteriów. Firmy muszą nadal wspierać innowacje produktowe, aby opracować smaczne i niedrogie produkty roślinne„.

Żywność pochodzenia roślinnego jest zalecana w celu ograniczenia działania kryzysu klimatycznego. Wegańskie produkty mięsne są sugerowane jako pozytywny substytut na źródło pochodzenia zwierzęcego. W idealnym świecie jedzenie mięsa i produktów odzwierzęcych powinno być ustawowo zakazane.

Źródło: plantbasednews.org

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *