Good Food Institute Europe (GFI Europe) podaje, że sprzedaż produktów pochodzenia roślinnego w 13 krajach europejskich wyniosła w 2022 r. 5,7 mld euro.
Liczba ta oznacza 22-procentowy wzrost od 2020 r., przy czym głównym źródłem są wegańskie alternatywy mięsne. Równocześnie, bezmleczny ser i wegańskie produkty z owoców morza odnotowały wzrost w przeprowadzonym badaniu. Dla porównania niektóre produkty pochodzenia zwierzęcego odnotowały drastyczny spadek sprzedaży.
Kraje poddane analizie sprzedaży to Austria, Belgia, Dania, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Polska, Portugalia, Rumunia, Hiszpania, Szwecja i Wielka Brytania.
Pomimo namacalnego, a w niektórych przypadkach gigantycznego wzrostu popularności żywności pochodzenia roślinnego, GFI Europe dodaje, że nadal istnieje wiele miejsca do poprawy. „Liczby te pokazują, że apetyt Europy na produkty pochodzenia roślinnego wciąż rośnie – ale te funkcje działają nadal jako część rynku” – zapewnia w oświadczeniu Carlotte Lucas, starszy kierownik ds. Spółki korporacyjnego w GFI Europe.
„Europejskie przedsiębiorstwa i rządy mają do odegrania kluczową rolę we wspieraniu produktów w dokonywaniu zrównoważonych kryteriów. Firmy muszą nadal wspierać innowacje produktowe, aby opracować smaczne i niedrogie produkty roślinne„.
Żywność pochodzenia roślinnego jest zalecana w celu ograniczenia działania kryzysu klimatycznego. Wegańskie produkty mięsne są sugerowane jako pozytywny substytut na źródło pochodzenia zwierzęcego. W idealnym świecie jedzenie mięsa i produktów odzwierzęcych powinno być ustawowo zakazane.
Źródło: plantbasednews.org
Życiowy przegryw, który swoje kompleksy leczy wylewaniem żalu w internecie. Nie zawsze obiektywnie, ale za to szczerze.