Zara przeprasza za kontrowersyjną kampanią reklamową

W odpowiedzi na publiczne oburzenie sieć sklepów odzieżowych Zara zakończyła kontrowersyjną  kampanię reklamową.

Budzące szum obrazy przedstawiały manekiny owinięte w plastik, gruz i zniszczony tynk, a niektórzy oskarżali Zarę o przedstawianie wojny na linii Izrael-Gaza dla zysku.

Kampania przedstawia serię zdjęć niedokończonych rzeźb w pracowni rzeźbiarza i została stworzona wyłącznie w celu zaprezentowania rękodzieła wykonanego w kontekście artystycznym” – napisała Zara w oświadczeniu opublikowanym we wtorek na Instagramie.

Niestety niektórzy klienci poczuli się urażeni tymi zdjęciami, które zostały teraz usunięte, i zobaczyli w nich coś odmiennego od zamierzeń, kiedy były tworzone” – czytamy dalej w oświadczeniu. „Zara żałuje tego nieporozumienia i potwierdzamy nasz głęboki szacunek wobec wszystkich”.

Pomysł na kampanię powstał w lipcu, a zdjęcia powstały we wrześniu, co, jak zauważyła Zara, miało miejsce tuż przed atakiem bojowników Hamasu na ludność w Izraelu. Ministerstwo Zdrowia Gazy poinformowało dzisiaj, że w odwecie Izraela trwającym od 7 października zginęło 18 000 Palestyńczyków, a prawie 50 000 zostało rannych, podczas gdy liczba ofiar śmiertelnych w Izraelu wynosi 1200.

Przed wyjaśnieniami Zary wezwano do bojkotu, podczas którego niektórzy aktywiści wchodzili do sklepów z zaklejonymi ustami i trzymali figurki przedstawiające martwe dzieci.

Źródło: complex.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *