Grupa brytyjskich pracowników służby zdrowia, w tym lekarze i dietetycy, skrytykowała wspieraną przez rząd kampanię reklamową promującą mięso i produkty mleczne.
Kampanię zatytułowaną „Jedzmy zrównoważenie” przygotowała Rada Rozwoju Rolnictwa i Ogrodnictwa (AHDB). Organizacja jest częściowo finansowana przez rolników i stanowi część rządowego Departamentu Środowiska, Żywności i Spraw Wiejskich (Defra).
Reklamy można było oglądać w telewizji, gazetach i supermarketach w całym kraju w styczniu tego roku. Zostały one wypuszczone z okazji Dnia Wegetariańskiego, podczas którego ludzie w całym kraju przez pierwszy miesiąc roku rezygnowali z produktów pochodzenia zwierzęcego. Reklamy namawiały ludzi do jedzenia jagnięciny, wołowiny i nabiału, argumentując, że są one źródłem niezbędnych składników odżywczych, takich jak białko i witamina B12.
W nowym liście otwartym pracownicy służby zdrowia z Doctors’ Association UK (DAUK) i Plant-Based Health Professionals UK (PBHP UK) określili reklamy jako „niedokładne i wprowadzające w błąd”. Dodali, że kampania „jest sprzeczna z ustalonymi dowodami naukowymi dotyczącymi zdrowej i zrównoważonej diety”.
List został napisany wspólnie przez dr Matta Lee, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w DAUK, oraz dr Shireen Kassam, dyrektor PBHP UK. Pismo zostało również podpisane przez organizacje, w tym brytyjskie Stowarzyszenie Zdrowia na rzecz Zmian Klimatu i grupę specjalistów ds. żywienia Brytyjskiego Stowarzyszenia Dietetyków. Dr Lee i dr Kassam napisali, że mięso nie jest potrzebne do uzyskania składników odżywczych, takich jak białko, witamina B12, wapń i cynk. Chociaż produkty pochodzenia zwierzęcego je zawierają, są one również łatwo dostępne na diecie roślinnej.
Źródło: plantbasednews.org

Życiowy przegryw, który swoje kompleksy leczy wylewaniem żalu w internecie. Nie zawsze obiektywnie, ale za to szczerze.