W świecie fast-foodów czerwony i żółty oznaczają jedno: McDonald’s.
Jasne złote łuki na tle żywej czerwieni są uniwersalnym symbolem szybkich, wygodnych, tanich burgerów i frytek. Ślinka ci cieknie. Stopa naciska gaz. Nagle jesteś w drive-thru. To nie przypadek.
Ale jest i druga strona medalu. Szybkie, tanie, przetworzone mięso nie tylko nie jest zdrowe dla naszego ciała — jest również dewastujące dla planety. Mimo to pragnienie pozostaje i łatwo zrozumieć dlaczego. Większość z nas wychowała się na fast foodzie — jest wygodny, dostępny i głęboko nostalgiczny. W rzeczywistości badania sugerują, że jeden na trzech Amerykanów je fast food każdego dnia.
Co jednak, gdybyś mógł mieć doświadczenie oparte na frytkach i burgerach bez kosztów środowiskowych? Oto: Mr. Charlie’s Told Me So — bardziej znany jako Mr. Charlie’s — sieć fast-foodów sprzeciwająca się napędzanej przez kapitalizm konsumpcji mięsa. Bez przetworzonej wołowiny. Bez kompromisów w kwestii smaku. Po prostu znane, pożądane jedzenie z zupełnie nowym zestawem wartości.
Mr. Charlie’s ma takie samo kultowe czerwone i żółte logo jak McDonald’s, ale menu, które jest w całkowitej sprzeczności z gigantem fast-foodów, jest wegańskie. Na przykład Mr. Frowny Meals zawiera frytki, napój i roślinnego burgera lub nuggetsy. Możesz również wybrać Not a Chicken Sandwich, Double Not (podwójny roślinny burger z wegańskim serem, ogórkami, cebulą, ketchupem i musztardą) lub bezmleczne lody Mr.FluffHead.
Menu zostało stworzone przez współzałożyciela Taylora McKinnona, szefa kuchni z ponad 25-letnim doświadczeniem. „Przejście z tego świata do świata roślinnego i stworzenie czegoś pożądanego nie było łatwe, ale było tego warte” — powiedział VegNews. „Wiedziałem, że nam się uda i tak się stało. Menu to coś, co przyciąga ludzi z powrotem i jestem z tego dumny. Nadal budujemy. Nadal ewoluujemy. Ale to właśnie nas wyróżnia — nie ma w tym nic statycznego. Rozwijamy się”.
McKinnon uruchomił sieć w 2022 r. z innym współzałożycielem Aaronem Haxtonem. Obecnie ma trzy lokalizacje: Los Angeles, San Francisco i Sydney w Australii. W 2024 r. pozyskał legendę boksu Mike’a Tysona jako inwestora. A ostatnio nawiązał współpracę z deweloperem z Access Capital Group Patrickiem Lamem, aby otworzyć 18 nowych lokalizacji w Arizonie.
Źródło: vegnews.com

Życiowy przegryw, który swoje kompleksy leczy wylewaniem żalu w internecie. Nie zawsze obiektywnie, ale za to szczerze.