Richard Linklater przywraca do życia francuską nową falę swoim „Nouvelle Vague”

Richard Linklater — wzór amerykańskiego kina — postanowił przejechać się do Francji.

Oprócz zaprezentowania kameralnego dzieła Lorenza Harta Blue Moon na tegorocznym Berlinale, swoją odę do francuskiej nowej fali, Nouvelle Vague, w konkursie na Festiwalu Filmowym w Cannes pokazał również Linklater.

Nouvelle Vague rozgrywa się podczas zdjęć do debiutanckiego filmu fabularnego Jean-Luca Godarda, Do utraty tchu, w Paryżu w 1959 roku. W rolach głównych występują Jean-Paul Belmondo i amerykańska aktorka Jean Seberg.

Aubry Dullin i Zoey Deutch wcielają się w role Belmondo i Seberg, podczas gdy Guillaume Marbeck wciela się w samego maestra, Godarda.

Zobacz zwiastun poniżej:

Film został nakręcony w czerni i bieli w formacie 4:3, który pasuje do kadrowania powszechnie stosowanego do lat 50. i 60. Zgodnie z tradycjami francuskiej Nowej Fali, Linklater wykorzystał szereg elementów, które zyskały sławę w tym okresie, w tym narrację głosową, cięcia skokowe i ujęcia śledzące.

Napięte budżety wykorzystane w tych produkcjach odzwierciedlają również fakt, że Godard wykorzystuje wózek z jedzeniem jako wózek do kamery. Podobnie jak wiele innych postaci francuskiej Nowej Fali, takich jak Truffaut, Rohmer, Rivette i Chabrol, Godard rozpoczął karierę jako krytyk w Cahiers du Cinéma, magazynie filmowym założonym w 1951 roku i pozostającym w obiegu do dziś.

Źródło: indiewire.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *