Richard Linklater — wzór amerykańskiego kina — postanowił przejechać się do Francji.
Oprócz zaprezentowania kameralnego dzieła Lorenza Harta Blue Moon na tegorocznym Berlinale, swoją odę do francuskiej nowej fali, Nouvelle Vague, w konkursie na Festiwalu Filmowym w Cannes pokazał również Linklater.
Nouvelle Vague rozgrywa się podczas zdjęć do debiutanckiego filmu fabularnego Jean-Luca Godarda, Do utraty tchu, w Paryżu w 1959 roku. W rolach głównych występują Jean-Paul Belmondo i amerykańska aktorka Jean Seberg.
Aubry Dullin i Zoey Deutch wcielają się w role Belmondo i Seberg, podczas gdy Guillaume Marbeck wciela się w samego maestra, Godarda.
Zobacz zwiastun poniżej:
Film został nakręcony w czerni i bieli w formacie 4:3, który pasuje do kadrowania powszechnie stosowanego do lat 50. i 60. Zgodnie z tradycjami francuskiej Nowej Fali, Linklater wykorzystał szereg elementów, które zyskały sławę w tym okresie, w tym narrację głosową, cięcia skokowe i ujęcia śledzące.
Napięte budżety wykorzystane w tych produkcjach odzwierciedlają również fakt, że Godard wykorzystuje wózek z jedzeniem jako wózek do kamery. Podobnie jak wiele innych postaci francuskiej Nowej Fali, takich jak Truffaut, Rohmer, Rivette i Chabrol, Godard rozpoczął karierę jako krytyk w Cahiers du Cinéma, magazynie filmowym założonym w 1951 roku i pozostającym w obiegu do dziś.
Źródło: indiewire.com

Życiowy przegryw, który swoje kompleksy leczy wylewaniem żalu w internecie. Nie zawsze obiektywnie, ale za to szczerze.