Chiny oficjalnie zajadają lunch z Elona Muska w Europie.
Firma badawcza rynku JATO Dynamics podała w raporcie z czwartku, że Tesla w kwietniu była za chińskim producentem pojazdów elektrycznych BYD w sprzedaży pojazdów elektrycznych w Europie. Przewaga nie jest ogromna, BYD sprzedał 7231 pojazdów elektrycznych, podczas gdy Tesla sprzedała 7165 pojazdów.
Należy jednak zauważyć, że jest to najwyraźniej pierwszy raz, kiedy coś takiego się wydarzyło i może to potencjalnie oznaczać zwrot na światowym rynku pojazdów elektrycznych, odchodząc od Tesli i zwracając się w stronę alternatywnych producentów, takich jak BYD.
Kolejnym czynnikiem, który sprawia, że jest to fakt imponujący, jest to, że pojazdy BYD nie były szeroko dostępne w Europie przez tak długi czas, podczas gdy Tesla jest marką powszechnie znaną w przestrzeni EV od wielu lat. Analityk JATO Dynamics Felipe Munoz, zauważył, że BYD nie rozszerzył swojej działalności poza Norwegię i Holandię aż do końca 2022 roku.
Choć prawdopodobnie w grę wchodzi kilka czynników, wydaje się, że niedawny zwrot Muska w stronę maskotki administracji Trumpa zniechęcił niektórych klientów do posiadania Tesli. Raport z zeszłego miesiąca wskazał, że używane Tesle zalewają rynek w rekordowych ilościach, podczas gdy sprzedaż Tesli w Niemczech w kwietniu gwałtownie spadła, pozostając dość daleko w tyle za BYD.
Źródło: mashable.com

Życiowy przegryw, który swoje kompleksy leczy wylewaniem żalu w internecie. Nie zawsze obiektywnie, ale za to szczerze.