Knajpy z opcją wege stanowią prawie 50% amerykańskiego rynku gastro

Zgodnie z nowym raportem State of the Plant-Based in Foodservice, sporządzonym przez Plant Based Food Association (PBFA), znalezienie wegańskiego jedzenia w menu restauracji w Stanach Zjednoczonych staje się coraz łatwiejsze.

To dlatego, że prawie połowa (48,4 procent) amerykańskich restauracji oferuje obecnie opcje roślinne, co stanowi 62-procentowy wzrost od 2012 roku. PBFA przeanalizowało dane od operatorów z różnych segmentów, w tym na miejscu, szybkiej obsługi, fast casual, fine-ding i innych, aby namalować obraz tego, w jaki sposób żywność pochodzenia roślinnego jest przyjmowana w branży gastronomicznej.

Ustalenia PBFA ujawniają, że restauracje na zachodzie kraju najczęściej umieszczały w menu opisy, takie jak „wegańskie”, „bezmleczne” i „wegetariańskie”, podczas gdy restauracje na południu rzadziej podkreślały te cechy swoich pozycji. Północny wschód jest najbardziej skłonny do umieszczenia terminu „bezmięsny” w menu.

Termin „roślinny” pojawia się w 5 procentach menu w całym kraju, jednak w ostanim czasie hasło to odnotowało największy wzrost. Kto jest najbardziej zainteresowany opcjami roślinnymi? Według PBFA jedna trzecia Amerykanów ma sympatię do opcji wegańskich, z zainteresowaniem skierowanym od strony kobiet „milenialsów” i pokolenia Z w grupie demograficznej Azji i Afroamerykanów.

Żywność roślinna jest ramieniem innowacji dla operatorów usług gastronomicznych i kluczową szansą na zaangażowanie nowego segmentu konsumentów poszukujących różnorodnych opcji roślinnych” — powiedziała Hannah Lopez, dyrektor PBFA ds. prasowych.

Źródło: vegnews.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *