NotCo, innowator żywności roślinnej, nawiązał współpracę z agencją kreatywną AKQA Bloom w celu stworzenia reklam multimedialnych, które przedstawiają obrazy starszych zwierząt hodowlanych wygenerowane przez AI.
Kampania ma na celu uświadomienie konsumentom skróconej długości życia zwierząt hodowanych na mięso w porównaniu z tym, jak długo żyłyby w naturze. Billboardy i reklamy drukowane są już w całych Stanach Zjednoczonych, a posty w mediach społecznościowych oferują globalny dostęp do uderzających obrazów. NotCo będzie również dystrybuować reklamy w innych krajach, w których prowadzi działalność, w tym w Argentynie, Brazylii, Kanadzie, Meksyku i Chile.

Na każdym obrazie wygenerowanym przez sztuczną inteligencję dojrzała krowa, kurczak lub świnia jest pokazana na czarnym tle. Towarzyszący tekst ujawnia, jak długo dana istota mogłaby żyć, gdyby nie została poddana ubojowi w celu spożycia przez ludzi.
„Ta kampania przypomina nam, że sztuczna inteligencja może pomóc ludziom mieć lepsze relacje ze zwierzętami i naturą” – napisali w oświadczeniu Jean Zamprogno i Fernando Pellizaro, założyciele AKQA Bloom. „Wierzymy, że widok starego zwierzęcia hodowlanego nie powinien być zaskoczeniem, a sztuczna inteligencja może przyspieszyć roślinną rewolucję w przemyśle spożywczym”.
Spożycie mięsa na całym świecie z roku na rok jest coraz mniejsze, rośnie świadomość wpływu sektora mięsnego na środowisko naturalne i cierpenie zwierząt, które przeznaczone są do uboju. Taka akcja to kolejny krok w dobrą stronę!
Źródło: plantbasednews.org

Życiowy przegryw, który swoje kompleksy leczy wylewaniem żalu w internecie. Nie zawsze obiektywnie, ale za to szczerze.