Pracownicy Apple korzystają w pracy z „Apple GPT”?

Apple podobno nie wie, jak jego technologia generatywnej sztucznej inteligencji będzie szukać produktów konsumenckich, ale już odgrywa pewną rolę za kulisami marki.

Mark Gurman z Bloomberg rzucił światło na to, jak pracownicy korzystają z „Apple GPT” i zwrócił uwagę na możliwe przypadki użycia go w obsłudze klienta. Apple zbudował już chatbota AI w stylu ChatGPT, którego pracownicy używają wewnętrznie do „prototypowania przyszłych funkcji, streszczania tekstu i odpowiadania na pytania na podstawie danych, z którymi został przeszkolony”. Gurman powiedział również, że Apple bada sposoby integracji swojego dużego modelu językowego (LLM) z innymi obszarami działalności. Może to obejmować używanie go z AppleCare do pomocy klientom.

W przeciwieństwie do innych dużych firm technologicznych, które ścigały się, by wprowadzić generatywne narzędzia sztucznej inteligencji dla konsumentów, Apple był ostrożny i małomówny. Na WWDC 2023 wyraźnie brakowało terminu „AI”, a dyrektor generalny Tim Cook mówił o znaczeniu „bardzo celowego i bardzo przemyślanego” wdrażania sztucznej inteligencji.

Można sobie łatwo wyobrazić dodanie generatywnych funkcji AI do Siri, co stanowiłoby potężne ulepszenie jego nieco zaniedbanego asystenta głosowego. We wstępnym raporcie Gurmana na temat rozwoju LLM firmy Apple powiedział, że firma planuje „znaczące ogłoszenie związane z AI w przyszłym roku”. Ale czy jest to związane z konsumentami, dopiero się okaże.

Cechą charakterystyczną Apple jest pozycjonowanie się jako indywidualista w krajobrazie wielkich technologii i nie podążanie za trendami. Jednak firma integrująca generatywną sztuczną inteligencję prawdopodobnie będzie miała własne, unikalne podejście.

Źródło: mashable.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *