Amazon ukarany grzywną za niezapewnienie pracownikom wystarczającej ilości wody

Kalifornijska Administracja ds. Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy wystosowała trzy skargi przeciwko firmie Amazon za narażanie swoich pracowników na niebezpieczne warunki cieplne w okresie letnim, w tym za brak przerw i niemożność schowania się w cieniu. 

Agencja nakazała także firmie zapłacić grzywnę w łącznej wysokości 14 625 dolarów.

Zarzuca się, że pracownikom rampy Amazon w KSBD, węźle lotniczym firmy w San Bernardino, nie zapewniono odpowiedniego cienia, w którym mogliby odbywać wymagane przez stan przerwy w upale. Zamiast tego firma wykorzystała cień pod jednym z samolotów na asfalcie jako zacieniony obszar.

Pracodawca wykorzystał cień pod Boeingiem 767-300 jako cień w obszarze rampy, aby pracownicy mogli skorzystać z zapobiegawczego odpoczynku schładzającego” – czytamy w raporcie. „Pracownicy jedynie stoją i nie mogą odpoczywać ani siedzieć w normalnej pozycji, gdy znajdują się pod samolotem w celu zapobiegawczego odpoczynku schładzającego”. Amazon „dostarczył także furgonetkę, która była niewystarczająca, aby pomieścić liczbę pracowników w okresach rekonwalescencji lub odpoczynku, aby mogli oni siedzieć w normalnej pozycji, w pełni w cieniu, bez konieczności utrzymywania ze sobą kontaktu fizycznego”.

W raportach zarzuca się również, że pracownikom rampy nie zapewniono wystarczającej ilości wody i że „nie była ona łatwo dostępna” dla pracowników samolotu. Ponadto Amazon „nie zachęcał do częstego picia wody” – czytamy . Za każde naruszenie polegające na niezapewnieniu pracownikom cienia i wody firma została obciążona kwotą 6750 dolarów.

Centrum Zasobów Pracowników Magazynów stwierdziło w swoim oświadczeniu, że dzienne temperatury w magazynie często przekraczają normy, a pod koniec lipca ubiegłego roku osiągnęły nawet 30 stopni. Ponieważ Amazon nie zapewnił swoim pracownikom wystarczającego szkolenia w zakresie bezpieczeństwa i zapobiegania chorobom cieplnym, firmie nakazano zapłacić dodatkowe 1125 dolarów.

Rzeczniczka Amazon, Maureen Lynch Vogel, powiedziała Motherboard, że „nie zgadzamy się z trzema cytatami skierowanymi do KSBD i odwołujemy się od nich”. Lynch Vogel nadal twierdzi, że Amazon zachęca pracowników do robienia przerw i że jego protokoły bezpieczeństwa cieplnego obejmują klimatyzację we wszystkich węzłach wentylacyjnych, a także wentylatory i szkolenia w zakresie ciepła. Obiekty posiadały także „wentylatory Powerbreeze i pięć przenośnych rozpylaczy na rampie, samochody dostawcze z klimatyzacją, ręczniki chłodzące, palety z lodem i wodą butelkowaną przy bramach oraz ponad 60 dystrybutorów wody na terenie obiektu”.

Źródło: vice.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *