Naukowcy odkryli 24 planety, które nadają się do życia lepiej niż Ziemia

Części Ziemi, która akurat nie płoną, tonie w oceanie. Każdy nowy rok przynosi coraz większą temperaturę, ekstremalne anomalie pogodowe i klęski żywiołowe. Nowe choroby sieją spustoszenie na powierzchni planety. Nie można obwiniać naukowców, za szukają nam lepszego domu.

Zespół naukowy pod nadzorem astrobiologa Dirka Schulze-Makucha w swoim nowym badaniu opublikowanym w Astrobiology twierdzi, że odkrył 24 planety „nadające się do zamieszkania”. To znaczy planety, które mogą nawet bardziej sprzyjać rozwijaniu się życia niż nasz własny świat.

Naukowcy zajmujący się badaniami przejrzeli bazę danych potencjalnych egzoplanet, rozszerzając kryteria poszukiwań poza typowy zakres dla obiektów zbliżonych do Ziemi. Badania oparte zostały na założeniu, że niektóre planety mogą przejść (a w zasadzie przelecieć) niezauważone, jeśli Ziemia zostanie przyjęta jako jedyny standard.

„Jesteśmy tak skupieni na znalezieniu lustrzanego odbicia Ziemi, że możemy przeoczyć planetę, która jest jeszcze bardziej odpowiednia do życia” – powiedział Schulze-Makuch na łamach VICE .

Scarif, planeta z uniwersum Star Wars przypominająca nieprzebyte Malediwy

Ponieważ tropikalne regiony Ziemi najbardziej tętnią życiem, badacze skupili się na cieplejszych i bardziej wilgotnych planetach. Planety te muszą być również odpowiednich rozmiarów, np. 1,5 razy większe od Ziemi, ponieważ większa powierzchnia zapewnia więcej miejsca dla rozwijającego się życia i zwiększa prawdopodobieństwo powstania ozonosfery. Jedna planeta wyróżnia się szczególnie spośród 24 planet nadających się do zamieszkania. Planeta jest prawie dwa razy większa od Ziemi i znajduje się około 3000 lat świetlnych od nas.

Chociaż naukowcy zauważają, że ​​wiele z 24 planet może być błędnie kategoryzowanych jako zdatne do zamieszkania, ​​badanie to jest dobrym punktem odniesienia, kiedy dostaną w ręce bardziej zaawansowany teleskop kosmiczny.

„Wraz z pojawieniem się nowszych teleskopów kosmicznych otrzymamy więcej informacji, dlatego ważne jest, aby wybrać już kilka celów” – powiedział Schulze-Makuch dla The Weather Channel. „Musimy skupić się na pewnych planetach, które mają najbardziej obiecujące warunki dla rozwoju złożonego życia. Musimy jednak uważać, aby nie utknąć w poszukiwaniu drugiej Ziemi, ponieważ mogą istnieć planety, które mogą być bardziej odpowiednie do życia niż nasza”.

Źródło: weather.com