Feministyczny, wegański film krótkometrażowy dostępny w serwisie YouTube

Po pokazie na pierwszym wegańskim wydarzeniu w Los Angeles i zdobyciu nagród, takich jak „Najlepszy niezależny film krótkometrażowy” na Światowym Festiwalu Filmowym w Cannes i „Najlepszy film krótkometrażowy” na Carpe Diem, The Next Girl jest teraz dostępny dla wszystkich na YouTube.

Wyprodukowany przez Vkind Studios film The Next Girl przedstawia mrożącą krew w żyłach opowieść o ucisku, złamanym sercu i trwałej sile nadziei. Akcja filmu rozgrywa się w dystopijnej krainie, gdzie zniewolone młode dziewczyny są skazane na życie pozbawione cielesnej autonomii i zmuszone do rodzenia dzieci w zimnych, ciemnych celach rzeźni, która służy zarówno jako kolebka, jak i więzienie. Oddzielone od matek skradzione dzieci dorastają w izolacji, a ich marzenia o utopii zostają zniszczone przez trudną rzeczywistość ich istnienia.

Narracja koncentruje się wokół Jamie Logan, która trzyma się niejasnych wspomnień matki, którą ledwo zna, ale marzenia o wolności i cieple słońca na twarzy popychają ją do przodu przez ciemność.

Film przedstawia przejmujący moment, gdy Logan sama zostaje matką. Tuląc noworodka do piersi, doświadcza przypływu nieznanych emocji – miłości, wrażliwości i tęsknoty za więzią, której nigdy nie miała. Jednak okrutny los, który ich łączy, interweniuje, zmuszając ją do założenia amuletu zagłady na szyję córki, skazując ją na ten sam los rozłąki i cierpienia.

Zobacz film poniżej:

Chociaż w filmie występują ludzkie matki i dzieci, kryje się w nim ukryte przesłanie, które zostaje ujawnione pod koniec. Celem filmu widzianego oczami Terrah Bennett Smith oraz scenarzystki i producentki wykonawczej Lisy DeCrescente jest ukazanie świata zbyt często ignorowanego lub źle rozumianego. „W mojej działalności spotkałem więcej osób, które najwyraźniej przeszkadzały w poznawaniu prawdy i pozwalaniu sobie na edukację” – mówi DeCrescente VegNews.

Wizja DeCrescente jest jasna: skłonić widzów do ponownego rozważenia swoich wyborów zakupowych. „Moim celem było umożliwienie widzowi wglądu w świat, do którego nie chcą się przyznać lub o którym niewiele wiedzą – aby stworzyć w ich umysłach nowy, uwarunkowany bodziec, który przeniknie ich psychikę i zmieni ich zdolność podejmowania decyzji przy zakupie i/lub spożywaniu nabiału” – mówi DeCrescente.

Decydując się na transmisję filmu w serwisie YouTube, twórcy chcą dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Postrzegają to jako okazję do nawiązania kontaktu nie tylko z osobami już zaangażowanymi w tę sprawę, ale także z nie-weganami, którzy mogą natknąć się na film dzięki kreatywnym kampaniom marketingowym. Obecność filmu w telewizji Unchained i potencjalna dystrybucja na innych platformach dodatkowo podkreślają zaangażowanie filmu w zapewnienie powszechnej dostępności.

Źródło: vegnews.com

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *